مرجع اطلاعات استخر ها

کاملترین مرجع اطلاعات استخر ها و ورزش ها و تفریحات آبی و تمامی موارد مربوط به ورزش شنا

مرجع اطلاعات استخر ها

کاملترین مرجع اطلاعات استخر ها و ورزش ها و تفریحات آبی و تمامی موارد مربوط به ورزش شنا

روش تصفیه آب به روش اوزون

اوزون برای اولین بار در اواخر دهه 1800 در تصفیه آب استفاده شد و در اروپا و آسیا بیشتر از ایالات متحده استفاده می شود.
اوزون یک گاز ناپایدار است که شامل سه اتم اکسیژن است، گاز به راحتی به اکسیژن منتقل می شود و در طی این انتقال یک اتم اکسیژن آزاد یا فرم رادیکال آزاد است. رادیکال اکسیژن آزاد بسیار واکنش پذیر و کوتاه مدت است، در شرایط عادی آن فقط برای چند میلی ثانیه زنده میماند.اوزون گاز بی رنگ است که بوی آن همانند بوی هوا، پس از یک رعد و برق بسیار بزرگ است.
اوزون دارای اثرات ضد عفونی بیشتری در برابر باکتری ها و ویروس ها نسبت به کلرینگ دارد. علاوه بر این، خواص اکسید کننده آن همچنین می توانند غلظت آهن، منگنز، گوگرد را کاهش دهند و مشکلات طعم و بو را کاهش دهند یا حذف کنند. اوزون اکسید آهن، منگنز و گوگرد در آب را برای تشکیل اکسید فلزی نامحلول یا گوگرد عنصری است. سپس این ذرات نامحلول پس از تصفیه حذف می شوند. ذرات ارگانیک و مواد شیمیایی هم از طریق انعقاد یا اکسیداسیون شیمیایی حذف خواهند شد. . اوزون ناپایدار است، و در طول فرایند زمانی که از چند ثانیه تا 30 دقیقه کاهش می یاب و یا از بین میرود.

مزایای تصفیه آب به روش اوزون
1- اوزون بر محدوده وسیعی از PH   اثر میگذارد و به سرعت با باکتری ها، ویروس ها، و پرتوزا ها واکنش میدهد و خواص ضد میکروبی قوی نسبت به روش تصفیه آب با کلر را دارد و مدت زمان زنگ زدن آن طولانی است.

2- این فرآیند مواد شیمیایی را به آب اضافه نمیکند.

3- اوزون میتواند طیف گسترده ای از مشکلات معدنی، ارگانیک و میکروبیولوژی و مشکلات طعم و بو را از بین ببرد.عوامل میکروبیولوژی شامل باکتری ها و ویروس ها هستند.


معایب تصفیه آب به روش اوزون

1- تجهیزات و هزینه های عملیاتی بالایی نیاز دارد و ممکن است برای پیدا کردن مهارت های حرفه ای به مشکل بربخورید و نگهداری این سیستم دشوار باشد.
2-  اوزون کمتر با آب محلول میشود ودر بعضی از موارد باید روش های خاصی برای ترکیب به کار بگیرید.
3- خطرات آتش سوزی و مسمومیت با گاز اوزون 
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.