مرجع اطلاعات استخر ها

کاملترین مرجع اطلاعات استخر ها و ورزش ها و تفریحات آبی و تمامی موارد مربوط به ورزش شنا

مرجع اطلاعات استخر ها

کاملترین مرجع اطلاعات استخر ها و ورزش ها و تفریحات آبی و تمامی موارد مربوط به ورزش شنا

فوائد و مضرات سونا رفتن

درحالی که حمام یا حمام ترک (حمام بخار مرطوب) از جنوب اروپا آمده است، سونا یا حمام گرم و خشک از اروپای شمالی می آید. اگر سونا در فرانسه رایج است دلیلش یک سنت جهانی و قدیمی است. برای بهره بردن از یک سونای امن و سالم، باید یک سری از عوارض جانبی و یک سری از فواید سونا را در خاطر داشته باشید

.

فواید سونا

علی رغم ترشحات غیرقابل اغماض غدد درون ریز و واکنش های فوری و سریعی که سیستم قلب و عروق (گرما جریان خون را بیشتر کرده، ضربان قلب را بالا می برد) از خود نشان می دهند، سونا عموماً برای همۀ سنین، از خردسال تا بزرگسال قابل تحمل است. طبق تحقیقات بیشمار علمی، سونای منظم برای سلامتی خطری ندارد، حتی بالعکس شستشو و پاک شدن، آرامش و آسایش را برای شخص به ارمغان می آورد، به علاوه سیستم دفاعی طبیعی بدن را نیز تقویت می کند، خصوصاً این که برای مبارزه با استرس و بیماری ها، سیستم گردش خون را به حرکت می اندازد و پوست را نیز تقویت می کند.

 

عوارض جانبی سونا کدامند؟

سونا برای افراد مبتلا به این بیماری ها می تواند خطرناک باشد: آنژین ناپایدار، سکتۀ قلبی و تنگی شدید دریچه آئورت. در بسیاری از موارد، در بیماری عروق کرنر، به شرطی که شرایط بیماری ثابت باشد، و در بیماری نکروز میوکارد، در شرایطی که بیماری کهنه باشد، سونا بی خطر است.

به ندرت پیش می آید که شخصی (بدون مصرف مشروبات الکلی) در طول مدت سونا با سکتۀ قلبی یا مرگ آنی مواجه شود. با اینحال به غیر از بیماری های شناخته شدۀ شدید ( مثل سرطان، بلافاصله بعد از انفارکتوس میوکارد، یا عفونت های شدید مانند سرماخوردگی یا برونشیت) بیشتر مردم عادی می توانند بدون هیچ خطری به سونا روی آورند و از فواید آن بهره مند شوند. به خاطر داشته باشید که مصرف برخی داروها مانندداروهای فشارخون قبل از ورود به سونا ممکن است عوارض جانبی جدی برای فرد به همراه داشته باشد.

 

آیا سونا لاغر میکند؟

برخلاف تصورات عامه، سونا رفتن منظم باعث لاغری نمی شود. این درست است که استفاده از سونا آب بدن را ( و نه چربی را) به شکل عرق کاهش می دهد، اما این مایعات از دست رفته سریعاً با نوشیدن آب دوباره جذب بدن می شوند.

 

 

مقررات شنا

مقررات شنا

بچه ها فقط با همراه وارد آب شوند;بچه های خردسال را از نزدیک مواظب باشید!

بعد از مصرف الکل و یا مواد مخدر هرگز داخل آب نشوید! هرگز با معده پر و یا کاملا خالی شنا نکنید.

هرگز با بدن بسیار گرم به داخل آب شیرجه نزنید! بدن برای عادت کردن احتیاج به زمان دارد.

داخل آب کدر و یا آب های ناآشنا شیرجه نزنید! آب های غریب و ناآشنا خطرناک هستند.

تشک های بادی و وسائل کمکی شنا را به داخل آب عمیق نبرید! آنها امنیتی برای شما بوجود نمی آورند.

مسیر های طولانی را هرگز به تنهائی شنا نکنید! بهترین بدن آماده نیز ممکن است ضعیف شود.


منبع:آسونیک

کلاه شنا

کلاه شنا یاکلاه حمام، یک لباس تنگ و ملایم است که به طور معمول از سیلیکون، لاتکس یا لیکرا ساخته شده است که توسط شناگران تفریحی و رقابتی در استخر پوشیده میشود.

کلاه ها به دلایل مختلفی پوشیده می شوند.

 بعضی از امکانات نیاز به پوشیدن کلاه های شنا دارند تا مطمئن شوند موهای لخت شناگران در هنگام شنا کنده نشود و به تجهیزات استخر آسیبی نرساند.

 کلاه ها نیز گاهی اوقات در تلاش برای حفظ مو نسبتا خشک و یا حفاظت از کلر آب، نگه داشتن مو از تابش آفتاب، و همچنین هنگامی که کلاه با استفاده از شاخه گوش استفاده می شود، به منظور اینکه آب وارد گوش نشود.

کاپهای رقابتی شنا نیز باعث کاهش کشیدن آب در موهای سست شده می شوند. در طول جلسات شنای طولانی، یک کلاه شنا باعث میشود که سر گرم نگه داشته شود.

در بعضی از کشورها قبل از ورود به استخر شنا نیاز به کلاه های شنا وجود دارد، این موارد اغلب در ایتالیا و مجارستان است


منبع:ویکی پدیا



همه چیز در مورد استخر(قسمت اول)

استخر شنا، حمام شنا یا استخر سرپوشیده ،طراحی شده برای نگهداری آب برای شنا کردن و سایر فعالیت های اوقات فراغت است. استخرها را می توان به داخل زمین (استخرهای زمینی) یا بالاتر از سطح زمین (به عنوان یک ساختمان مستقل یا به عنوان بخشی از یک ساختمان یا ساختار بزرگتر) ساخته شده تقسیم کرد. استخرهای زمینی معمولا از مواد مانند بتن، سنگ طبیعی، فلز، پلاستیک و یا فایبرگلاس ساخته می شوند و می توانند از یک اندازه و شکل سفارشی یا به اندازه ی استاندارد ساخته شده باشند، بزرگترین آنها استخر شنای المپیک میباشد.

بسیاری از باشگاه های سلامتی، مراکز تناسب اندام و باشگاه های خصوصی  دارای استخر هایی هستند که بیشتر برای ورزش یا تفریح استفاده می شوند. بسیاری از شهرها و روستاها، استخرهای عمومی را فراهم می کنند. بسیاری از هتل ها دارای استخر هایی هستند که مهمانان می توانند برای اوقات فراغت خود استفاده کنند. امکانات آموزشی مانند دانشگاه ها به طور معمول دارای استخرهای مخصوص کلاس های تربیت بدنی، فعالیت های تفریحی، اوقات فراغت یا ورزش های رقابتی مانند تیم های شنا می باشند. حوضچه های آب گرم شامل استخر های پر از آب گرم، برای آرامش و یا آب درمانی استفاده می شود ، و در خانه ها، هتل ها، و باشگاه های عمومی است. استخر های ویژه نیز برای غواصی، ورزش های آبی، درمان فیزیوتراپی و همچنین برای آموزش غواصان و فضانوردان استفاده می شود. استخرهای شنا ممکن است گرم یا سرد باشند.


منبع:ویکی پدیا


هیدروتراپی(آب درمانی)

هیدروتراپی، که قبلا هیدروپتیک نامیده می شود و همچنین آب درمانی  نامیده می شود،بخشی از طب جایگزین است.

 به ویژه برای کار درمانی و فیزیوتراپی، که شامل استفاده از آب برای تسکین درد و درمان است.

این اصطلاح شامل طیف وسیعی از رویکردها و روش های درمانی می شود که از ویژگی های فیزیکی آب مانند دما و فشار برای اهداف درمانی استفاده می کنند تا گردش خون و علائم بیماری های خاص را درمان کنند.

درمان های مختلفی که در هیدروتراپی در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند: جت های آب، ماساژ زیر آب و حمام های معدنی، حمام گرداب، حمام رومی گرم، حمام گرم، جکوزی عمیق سرد و حمام معدنی.

درمان آب ممکن است محدود به استفاده از آن به عنوان درمان آبزی، یک فرم فیزیوتراپی و یک عامل پاک کننده باشد. با این حال، آن را نیز به عنوان یک رسانه برای تحویل گرما و سرما به بدن استفاده می شود، که مدتها پایه ای برای کاربرد آن است. هیدروتراپی شامل طیف وسیعی از روش ها و تکنیک هایی است که بسیاری از آنها از آب به عنوان یک محیط استفاده می کنند تا واکنش های گرما ساز را برای به دست آوردن منافع درمانی آسان تر کنند.

هیدروتراپی به عنوان یک مکمل برای درمان، از جمله در پرستاری، که در حال حاضر به مدت طولانی است که استفاده می شود.

همچنان به طور گسترده ای برای درمان سوختگی استفاده می شود.

هرچند تکنیک های هیدروتراپی مبتنی بر دوش به ترتیب برای روش های کامل غوطه وری به کار گرفته شده است، تا حدی به خاطر تمیز کردن تجهیزات و کاهش عفونت به دلیل آلودگی.

هیدروتراپی سگ نوعی هیدروتراپی است که در درمان بیماری های مزمن، بهبود پس از عمل و پیشگیری از بارداری و یا تناسب اندام عمومی در سگ ها عمل می کند.

منبع:ویکی پدیا