مرجع اطلاعات استخر ها

کاملترین مرجع اطلاعات استخر ها و ورزش ها و تفریحات آبی و تمامی موارد مربوط به ورزش شنا

مرجع اطلاعات استخر ها

کاملترین مرجع اطلاعات استخر ها و ورزش ها و تفریحات آبی و تمامی موارد مربوط به ورزش شنا

چگونه شنا عضلات را تقویت میکند؟ (قسمت دوم)

قسمت تغذیه ای شنا
مدتها پیش، زمانی که مایکل فلپس در اوج خودش بود،  400 درصد بیشتر از یک فرد معمولی کالری مصرف میکرد.

این یک دلیل مهمی است که مشخص میکند شنا یک تمرین بسیار سخت است. با توجه به تحقیقات، اعلام میکنم که یک تمرین 2-3 ساعته اشتهای عظیم را به وجود می آورد، اما این مصرف اضافی کالری برای شما مناسب نیست.
همانطور که اکثر مردم می دانند، کربوهیدرات ها منبع انرژی اولیه فرد هستند.پروتئین به منظور تکیه گاه عضلات در ورزش های سنگین مثل وزنه برداری و شنا است.

 آه، چربی ها. در حالی که برای عملکردهای بدن ضروری هستند، فقط چربی های لازم ضروری هستند و از ماهی، آجیل و دیگر غذاهای طبیعی می آیند. بهتر است از غذاهای سبک کافه تریا مانند چیپس برگرها، پیتزا، غذاهای سرخ شده و غیره دور بمانید. غذای طبیعی تر و کامل تر به نظر می رسد. این به طور کلی برای سلامتی است، نه صرفا شنا کردن.اگر شما مقدار قابل توجهی شنا کنید، باید بدانید  که شما حداقل 65 درصد کالری روزانه خود را از کربوهیدرات، 25 درصد پروتئین و 10-15 درصد از چربی ها دریافت می کنید.


شنای تنها کافی نیست
گرچه من از شنا کردن به عنوان یکی از بهترین فعالیت های رشد عضلانی حمایت می کنم، اما شنا به تنهایی کافی نیست.

شما هنوز باید وزنه برداری را ادامه دهید، و یا دیگر شما هرگز عضله ای که میخواهید را به دست نخواهید آورید. با ترکیب شنا و وزنه برداری، منافع هرگز قبلا دیده نمی شود.

 چه فعالیت دیگری میتواند به اندازه شنا عضلات و ماهیچه ها را تقویت کند؟ دویدن، دوچرخه سواری، چرخش باستانی؟ هیچ کدام از موارد فوق.
وزنه ی سنگین تر باید با توجه به اهداف شما انجام شود:

    
اگر به دنبال هدف خوب هستید، چندین تمرین ورزشی مختلف را انجام دهید.

به طور مثال شما میتوانید در استخر پرسپولیس تهران  و در قسمت سالن بدنسازی آن چندین تمرینات ورزشی که عضلات شما را تقویت میکند را، انجام دهید

    اگر شما به دنبال سریع تر شدن در شنا و یا قوی تر شدن در ورزش خود هستید، تمرکز بیشتری روی تمرینات چند عضله داشته باشید و کمتر به سمت جدا کردن تمرینات (فقط یک عضله) توجه داشته باشید.

هرچقد که شما تصمیم دارید که وزنه های سنگین تر بلند کنید،سعی کنید آنرا با شنا مکمل کنید. خوشبختانه شنا، شامل بسیاری از عضلاتی که در بالا ذکر شده اند میشود و همچنین سعی کنید از دوچرخه سواری و پرس سینه دوری کنید!


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.